Bemutatkozás

Barát Tamás György kommunikációs szakember, újságíró, tanár. 1965 óta dolgozik az alkalmazott kommunikáció különböző területein. Munkássága ismert a szervezeti kommunikáció, a public relations, valamint a nyomtatott és az elektronikus sajtó, illetve mindezek oktatása területén.

A vállalati szférában, többnyire külkereskedelmi vállalatoknál, illetve a gyógyszeriparban elsősorban menedzsmenti-, kommunikációs-, public relations tanácsadóként dolgozott, illetve főiskolai tanárként tanított kommunikációs-, public relations és sajtóismereteket.

Alapító – főszerkesztője a magyar nyelvű CCO Magazinnak, valamint az angol nyelvű eCCO Magazinnak, a Kommunikációs Szakemberek lapjának. 

A Magyar Public Relations Szövetség alapító főtitkára, többször újraválasztott ügyvezető Alelnöke, örökös tagja. Korábban háromszor választották meg a Nemzetközi Public Relations Szövetség (IPRA) Magyar Tagozata elnökének és az IPRA világtanácsa tagjának. 1998-tól a CERP, az Európai Public Relations Konföderáció Európa tanácsa, 2000-2006 között a CERP Igazgató Tanács tagja volt. Ez idő alatt volt a szervezet főtitkára, majd alelnöke. Szerzője a CERP európai e-pr ajánlásának, illetve nevéhez fűződik az európai tagszervezetek számára ajánlott public relations meghatározás megfogalmazása.

Korábban elnöke volt a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Kommunikációs és Public Relations Szakosztályának, illetve a MÚOSZ Társadalmi Kommunikáció Tagozatnak. Tagja volt a MÚOSZ Választmány Vezetőségének, majd a MÚOSZ Etikai Bizottságának. 2011-2015 között a MÚOSZ Etikai Bizottságának elnöke, 2013-2015 között a Média Önszabályzó Testület (MÖT) "Alapító" soros elnöke volt.

2016-ban megválasztották a New Yorkban működő Amerikai Magyar Kereskedelmi Kamara elnökévé.

Tagja az USA Society of Professional Journalist, a Foreign Press Association és az Association of Foreign Press Correspondents in the United States szervezeteknek. Ez utóbbi szervezet Oktatási Igazgatótanácsának tagja.