Tervezett elavulás

A tervezett elavulás egy elmélet, mely szerint egyes cégek termékeik tervezése, fejlesztése során arra törekszenek, hogy a termék bizonyos idő után selejtezésre szoruljon. Vagy azért, mert tönkremegy vagy azért mert- erőteljes marketing hadjáratnak köszönhetően- kimegy a divatból, esetleg olyan számítástechnikai újítások – például szoftverfrissítés – kerül piacra, amely bár szükséges a további üzemeléshez az adott terméken mégsem futtatható.. Az elmélet hívei szerint a cégek ezzel a módszerrel növelik a termékeik iránti keresletet és a forgalmukat.

Tudtad-e?
A kaliforniai Livermore tűzoltóállomásán van egy villanykörte, amit 1895-ben gyártottak, és 1901-ben szerelték fel, és még ma is ég. A tervezett elavulás elméletének hívei általában ezt a példát hozzák fel elméletük igazolására, mondván, régen még a tartós használat volt a cél, és nem az, hogy a vásárlók mindig újabb és újabb termékeket vegyenek meg.


Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

A vállalati önkéntesség új perspektívája: virtuális pro bono
A járvány alaposan átírta a vállalati önkéntesség hagyományos gyakorlatát: az elmúlt hónapokban nem jelentek meg vállalati önkéntesek tucatjai a ...
„Sikerült megmutatnunk, mitől egyedülálló a programunk”
Erős mezőnyben nyerte el tavaly a Mindenki társadalma kategóriában induló Coca-Cola Magyarország az Effekt 2030 Díjat. Csoma Tímeát, a vállalat külső ...
Nem kell diploma a fenntartható vízfogyasztáshoz
A vízmentes autómosás mindenki számára elérhető Budapest, 2020. július 16. – A víz túl értékes ahhoz, hogy teljesen természetesnek tekintsük vég ...
Gombe60 Felfedezés, Innováció, Remény
1960-ban egy fiatal brit nő érkezett a tanzániai Tanganyika-tóhoz.Akkor még nem is sejtette, hogy hamarosan az egész világot meg fogja ...
A fogyasztók közel fele már csak környezetbarát csomagolású termékeket vásárol
A csomagolás az első, amivel a fogyasztók találkoznak egy termék megvásárlásakor, éppen ezért minden gyártó igyekszik a lehető legkreatívabb, ...
„Ez a díj a mi közös vállalati sikerünk”
Az Effekt 2030 Díj Zöld egyensúly kategóriájában az elmúlt évben az E.ON edukációs programja, az EnergiaKaland bizonyult a legjobbnak. Zavaros Dóra ...