Az emberek egyharmada (31%) többet akar utazni idén, mint tavaly, és 22 százalékuk hajlandó többet is költeni utazásra – derül ki az ibis által készített globális kutatásból. Az ibis mindehhez utazási inspirációt is kínál – 25 ok 2025-ben az utazásra címmel a Globetrotter utazási trendekkel foglalkozó szakértőivel együttműködve azonosította a legizgalmasabb eseményeket, fesztiválokat és kulturális pillanatokat világszerte. Mindez arra inspirálja az utazókat, hogy fedezzenek fel új távlatokat, ragadjanak meg minden lehetőséget, és éljék át az életet a legteljesebb mértékben.
Ikonikus zenei fesztiválok, nagyszabású televíziós produkciók helyszínei, kihagyhatatlan sportesemények, kulináris kalandok – 2025 a felejthetetlen utazási élmények éve lesz. Az ibis, ibis Styles és ibis budget hotelek a legfontosabb események közelében találhatók, így az utazók ideális helyzetben vannak ahhoz, hogy megtapasztalják az egyes úti célok dinamikus energiáját és autentikus szellemét.
A gyorsan változó világban az emberek utazási céljai is folyamatosan változnak. Az ibis nemrégiben megjelent, Go Get It: hogyan utazik a Z és Y generáció 2025-ben című jelentése azt vizsgálja, hogy az elkövetkező évek megújuló környezetében milyen motivációk határozzák majd meg az utazási döntéseket. Rávilágít az élményközpontú utazások növekvő tendenciájára – legyen szó kulturális elmélyülésről, önfelfedezésről, koncertlátogatásról vagy sporteseményről, az utazókat egyre inkább hasonló szándék vezérli. A kutatás szerint az emberek 58 százaléka úgy gondolja, hogy „az élmények jobbak, mint az anyagi javak”, ami ösztönzi az élményközpontú utazások térnyerését.
A Go Get It: hogyan utazik a Z és Y generáció 2025-ben az ibis megbízásából, a világ vezető utazási trendkutató ügynöksége, a Globetrender megállapításai alapján készült globális felmérésen alapul. A felmérés nyolc ország – USA, Egyesült Királyság, Ausztrália, Franciaország, Németország, Brazília, Kína és India – 9000 válaszadójának véleményét foglalta össze, és globális képet adott a következő év utazási prioritásairól. A jelentés innen vagy a Globetrender oldaláról letölthető.
Néhány ok a 25-ből az utazásra:
A riói karnevál
Február 28. – március 8.
Hotel: ibis budget Rio de Janeiro Centro
A Rio de Janeiro-i karnevál, amelyet minden évben a nagyböjt előtt tartanak, a világ legnagyobb fesztiválja. A Sambadrome-on zajló ünnepség bonyolult felvonulásokat, a szambaiskolák versenyét, utcai partikat (blocos) és vad jelmezbálokat kínál. Több millióan árasztják el a várost öt napon át megállás nélkül tartó ünnepségeken, amelyeken Brazília gazdag kultúráját mutatják be a zenén és a táncon keresztül.
Primavera Sound – Porto
Június 12-14.
Hotel: ibis Porto Centro Mercado do Bolhão
A többnapos fesztiválon különböző műfajok elismert és feltörekvő előadóinak eklektikus keveréke mutatkozik be. Az Atlanti-óceán partján fekvő lenyűgöző helyszínnel, változatos felhozatallal és káprázatos atmoszférával a Primavera Sound Porto a zene felejthetetlen ünnepe.
Bordeaux Wine Festival
Június 19-22.
Hotel: ibis budget Bordeaux Centre Mériadeck
A bordeaux-i borfesztivál fénypontjai közé tartozik a regionális borvidékeket bemutató borút, a különböző évjáratok felfedezésére szolgáló kóstolóút, valamint a Garonne mentén kikötött legendás nagyhajók.
Ed Sheeran World Tour 2025 – Hamburg
Július 4-6.
Hotel: ibis Styles Hamburg-Barmbek
A négyszeres Grammy-díjas énekes folytatja rekordokat döntögető „Mathematics” turnéját Európa-szerte.
Edinburgh Festival Fringe
Augusztus 1-25.
Hotel: ibis Styles Edinburgh St Andrew Square
A skót főváros minden augusztusban három felejthetetlen hétig a művészet játszóterévé változik. Több mint 3000 előadás elevenedik meg városszerte, több száz helyszínen több ezer előadással.
Squid Game (2. évad) – Szöul
Hotel: ibis Styles Ambassador Seoul Myeongdong
A dél-koreai disztópikus túlélő thriller, a Squid Game 2024 végén tért vissza a várva várt második évaddal, régi ismerősök mellett új karakterekkel és játékokkal. Ami változatlan marad, az a helyszín; a hatrészes sorozatot Szöulban forgatták, ismét a dél-koreai fővárost helyezve reflektorfénybe.
A Fehér Lótusz (3. évad) – Thaiföld
Hotel: ibis Samui Bophut
A sorozat új évadának helyszíne Thaiföld, a forgatás Bangkok, Phuket és Koh Samui területén zajlott. A sorozattól megszokottan luxus üdülőhelyekre koncentrálni, a további helyszínek között Phuket templomai és exkluzív villái is szerepelnek. Az új évad témája a halál és a spiritualitás.
A teljes 25-ös lista itt található.
Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!
Az Accor a világ vezető szállodaipari csoportja, egyedi és tartalmas élményeket kínál csaknem 5100 szállodájában és 10 000 vendéglátóhelyen a világ 110 országában. A csoport az iparág egyik legváltozatosabb és legintegráltabb vendéglátó ökoszisztémájával rendelkezik, amely luxus- és prémiummárkákat, középkategóriás és economy kínálatot, egyedi életmódkoncepciókat, szórakoztató egységeket, éjszakai szórakozóhelyeket, éttermeket bárokat, magánrezidenciákat, megosztott szálláshelyeket, concierge-szolgáltatásokat, közösségi munkahelyeket és még sok mást foglal magában. A páratlan márkaportfólióval rendelkező Accor világszerte mintegy 260 000 munkatársat foglalkoztat. A jutalmak, a szolgálatások és az élmények széles választékát a mindennapokban kínáló ALL – Accor Live Limitless átfogó hűségprogramjának előnyeit több mint 68 millió tag élvezi.
A csoport a Planet 21 – Acting here, az Accor Solidarity, a RiiSE és az ALL Heartist Fund kezdeményezéseken keresztül, az üzleti etika, a felelős turizmus, a környezeti fenntarthatóság, a közösségi szerepvállalás, a sokszínűség és a befogadás révén ösztönzi a pozitív cselekvést.
Az 1967-ben alapított, franciaországi központú Accor SA elérhető az Euronext párizsi tőzsdén (ISIN kód: FR0000120404) és az OTC piacon is (kód: ACRFY) az Egyesült Államokban. További információért látogasson el az accor.com oldalra, vagy kövesse a csoportot Twitteren, Facebookon, Linkedinen és Instagramon.