Roncsautó, gépjármű-hulladék

Évente mintegy 70 millió gépjárművet gyártanak világszerte. Egyetlen jármű legalább ötezer alkatrészből áll, és 10-20 éves működés után hulladékká válik, azaz roncsautó lesz. A gépjárművek sem gyártásuk során, sem használatuk alatt, sem pedig hulladékká válásuk után nem nevezhetőek éppen környezetbarátnak. Egy roncsautó kb. egy tonnányi anyaghalmazt jelent, ennek 70%-a fém, 20%-a műanyag és gumi, a maradékot pedig egyéb anyagok (pl. üveg, textil..) teszik ki. Hová vigyük a roncsautót?Semmi esetre se hagyjuk évekig rozsdásodni a kert végében vagy az út mellett, inkább vigyük el egy megbízható autóbontóba. Itt, újrahasznosítás céljára kinyerik a roncsokból a még használható alkatrészeket és anyagokat. Persze, ez azokra az autóbontó-hulladékkezelő vállalatokra vonatkozik, akik a törvényi előírásoknak megfelelően, külön engedéllyel működnek. Ezektől az autóbontóktól megkapjuk a forgalomból történő kivonáshoz szükséges valamennyi dokumentumot is. Ezek mellett azonban országszerte több mint ezer illegális autóbontó működik, ahol a környezetvédelmi előírásokra, az újrahasznosítási kötelezettségekre egyáltalán nem figyelnek. Az illegális bontók nem tudnak a forgalomból történő kivonáshoz megfelelő dokumentumokat adni számunka. Mi lesz a roncsautó sorsa?A regisztrált autóbontókban a gépjárművet először szárazra fektetik, vagyis kivonják az autók veszélyes anyagait (pl. olaj, fagyálló) és biztonságos tárolókba rakják azokat. A jármű bontása során szétválogatják az újrahasznosítható és a már nem újrahasznosítható alkatrészeket. A még működő alkatrészeket bevizsgálás után értékesítik. A fém alkotókat újrahasznosítják, a műanyag-és gumi alkatrészeket is, ha lehet, anyagában vagy energetikailag hasznosítják. A nem újrahasznosítható anyagokat elszállítják és ártalmatlanítják.

Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

Csimpánzok genetikai módosításával kapcsolatos beadványokat utasított el az Európai Szabadalmi Hivatal
Az Európai Szabadalmi Hivatal (ESZH) csütörtökön elutasított két olyan szabadalmi beadványt, amely azzal a főemlős-családdal kapcsolatosak, amelyhez ...
A pályázat összeállítása önmagában is fontos tanulási folyamat
Az Effekt 2030 Díj Jövő gazdasága kategóriájában tavaly az Invitech győzött. Marton László vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettest egyebek ...
Kevésbé látványos, de nagyhatású programokkal is érdemes pályázni
Az elmúlt évben az Effekt 2030 Díj Esélyteremtő üzlet kategóriájában a Tesco vitte el a pálmát. A kiskereskedelmi vállalat közösségi kapcsolatok ...
Hiteles PR, kommunikáció és marketing járvány alatt és után
Az Effekteam június 17-én megtartott közgyűlését azzal igyekeztünk színesebbé tenni, hogy a rendezvény második egy órájában két kiváló ...
Járványhelyzet és kreatív reakciók
Az Effekteam elnöke, Nyilas Orsolya arra számít, hogy főleg a járványhelyzetre gyorsan és kreatívan reagáló cégek nyújtanak majd be pályázatokat az ...
Dilemmák a díj körül
Az Effekteam Egyesület idén is meghirdette az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjat, de ezt az egyszerűnek tűnő mozzanatot hosszas vívódás és ...