Űrszemét

Mindazok a mesterséges eredetű – jellemzően az emberiség által az űrbe juttatott - űrobjektumok, amelyek már nem használhatóak, ennek ellenére azonban továbbra is a világűrben maradnak. A kozmikus hulladék jelenléte különösen 800-1200 km magasságban jelent veszélyt a műholdakra és az űrhajókra.

Tudtad-e?
A NASA szerint közel 500 ezer darab űrszemét kering a Föld körül, és évente néhány ebből a Föld különböző pontjaira zuhan. 2015. novemberében például Spanyolország délkeleti részére egy hét alatt három darab is lehullott; köztük egy űrhajó üzemanyagtartálya és egy műhold darabja.


Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

Interjú Megyeri Zita pszichológussal- A psziché és az egész
Mindenkit érdekel a pszichológia mostanában. Ugye gyakran halljuk. De az is érdekel, miért? Miért pont most? Miért mindenkit. A legjobb, ha egy ...
Muszáj lépni, ha meg akarjuk őrizni a természet sokszínűségét
A fenntarthatóságot és a biodiverzitást is kiemelten kezelő, hatékonyabb fellépés érdekében együttműködési megállapodást kötött a K&H és a WWF ...
A SPAR Magyarország kiadta első Fenntarthatósági jelentését
A SPAR Magyarország hosszú évek óta törekszik arra, hogy mind kereskedelmi működése, mind gyártási folyamatai során minél kevésbé terhelje a ...
Környezettudatos rendezvények cégeknek
Az idén 18 éves Katica Tanya a környezettudatosságot tűzte ki zászlajára.
A Mercure hotelekkel a helyi látnivalókat, hagyományokat és kultúrákat fedezheti fel Európa legjobb úti céljain
A Mercure listát készített az Európa legnépszerűbb városaiban található autentikus Fedezd fel a helyit! („Discover Local”) élményekről, a kiemelt ...
Az Accor “A vendéglátás szíve” kampánya az ENSZ Turisztikai Világszervezetével tér vissza
Második évadával érkezik az Accor A vendéglátás szíve kampánya és podcastja, amely a turisztikai ágazatot népszerűsítve osztja meg munkatársai ...