Élelmiszer-hulladék

Az élelmiszer-hulladéknak az élelmiszeripar emberi fogyasztásra vagy további feldolgozásra alkalmatlan hulladékát és a kidobott, lejárt szavatosságú, romlott élelmiszereket nevezzük. Az élelmiszeripar mellett származhat éttermekből, kereskedelmi egységekből vagy a háztartásokból.A fejlett világ egyik nagy problémája a lakosság által kidobott hatalmas mennyiségű – legtöbbször az eredeti csomagolásával együtt kidobott - élelmiszer-hulladék. A legrosszabb megoldás ennek kezelésére, ha az élelmiszer-hulladék a lerakókban végzi, ugyanis a hulladék rothadása során jelentős mennyiségű metánt juttat a légkörbe, ami köztudottan üvegházhatású gáz. A probléma megoldásának egyik legegyszerűbb módja a megelőzés lenne; tudatos vásárlással elérhető, hogy a jövőbeni hulladék egyáltalán meg sem termelődjönk. A feleslegessé vált, de még fogyasztásra alkalmas élelmiszereket ma már egyre több helyen eljuttatják a rászorulókhoz, és az élelmiszer-hulladék komposztálással és biogáz előállítással újra is hasznosítható.

Tudtad-e?
A FAO ( ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete) becslései szerint évente az élelmiszerek 1/3-a végzi a kukában. Ebben a fejlett világ a legfőbb bűnös. Európában és Észak-Amerikában egy ember átlagosan 95-115 kg élelmiszert dob ki, ugyanez a szám a Afrika középső és déli részén illetve Délkelet-Ázsiában 6-11 kg. Amerikában egy átlagos lakos évi 600 dollárt (évi 160.000 forintot) költ el olyan élelmiszerre, amelyet azután ki sem bont.


Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

A Mercure hotelekkel a helyi látnivalókat, hagyományokat és kultúrákat fedezheti fel Európa legjobb úti céljain
A Mercure listát készített az Európa legnépszerűbb városaiban található autentikus Fedezd fel a helyit! („Discover Local”) élményekről, a kiemelt ...
IX. Bihari Táj Napja – 2023. május 20.
Május 20-án, a IX. Bihari Táj Napján a látogatók a Kis-Sárrét természeti értékeivel ismerkedhetnek meg.
VI. Túzokfesztivál - 2023. május 6.
Különleges programok várják a Dévaványára látogatókat május 6-án, a VI. Túzokfesztivál természetvédelmi nyílt napon.
Természet Pat(r)ikája
Ha elakadok az életemben, kimegyek a természetbe, nemcsak azért mert a legjobb akkumulátorom, hanem mert mindig megmutatja az utat, a legpontosabb ...
Az Accor “A vendéglátás szíve” kampánya az ENSZ Turisztikai Világszervezetével tér vissza
Második évadával érkezik az Accor A vendéglátás szíve kampánya és podcastja, amely a turisztikai ágazatot népszerűsítve osztja meg munkatársai ...
Az Accor „A vendéglátás szíve” címmel indít kampányt és podcastot a szektor támogatására
A hotelszakmával foglalkozó, októberben induló podcast – az azonos nevű európai iparági platform része – a vendéglátásban dolgozók történeteit ...