Élelmiszer-hulladék

Az élelmiszer-hulladéknak az élelmiszeripar emberi fogyasztásra vagy további feldolgozásra alkalmatlan hulladékát és a kidobott, lejárt szavatosságú, romlott élelmiszereket nevezzük. Az élelmiszeripar mellett származhat éttermekből, kereskedelmi egységekből vagy a háztartásokból.A fejlett világ egyik nagy problémája a lakosság által kidobott hatalmas mennyiségű – legtöbbször az eredeti csomagolásával együtt kidobott - élelmiszer-hulladék. A legrosszabb megoldás ennek kezelésére, ha az élelmiszer-hulladék a lerakókban végzi, ugyanis a hulladék rothadása során jelentős mennyiségű metánt juttat a légkörbe, ami köztudottan üvegházhatású gáz. A probléma megoldásának egyik legegyszerűbb módja a megelőzés lenne; tudatos vásárlással elérhető, hogy a jövőbeni hulladék egyáltalán meg sem termelődjönk. A feleslegessé vált, de még fogyasztásra alkalmas élelmiszereket ma már egyre több helyen eljuttatják a rászorulókhoz, és az élelmiszer-hulladék komposztálással és biogáz előállítással újra is hasznosítható.

Tudtad-e?
A FAO ( ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete) becslései szerint évente az élelmiszerek 1/3-a végzi a kukában. Ebben a fejlett világ a legfőbb bűnös. Európában és Észak-Amerikában egy ember átlagosan 95-115 kg élelmiszert dob ki, ugyanez a szám a Afrika középső és déli részén illetve Délkelet-Ázsiában 6-11 kg. Amerikában egy átlagos lakos évi 600 dollárt (évi 160.000 forintot) költ el olyan élelmiszerre, amelyet azután ki sem bont.


Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

Tesco – Több mint 40 millió forint sorsáról dönthetnek a Tesco vásárlói
Idén tavasszal kilencedik alkalommal lehetett pályázni a közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának ...
Első kézből az elmúlt év legjobb környezeti és társadalmi befektetéseiről
Az Effekteam június 11-i online workshopjának résztvevői olyan nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalási és fenntarthatósági programjait ...
Trendek és lehetőségek a virtuális önkéntesség területén
Az Effekteam legutóbbi online munkacsoport-ülésének témája a virtuális / online formában megvalósuló vállalati önkéntesség volt. A tudásmegosztás ...
A felelős vállalatok elismerése időszerűbb, mint valaha
Az Effekteam 2021-ben is meghirdeti az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját, amelyre július 26-ig pályázhatnak a vállalatok az általuk ...
Az Accor új globális kampánnyal ünnepli a szabadidős utazások és a külföldi nyaralások visszatérését
Az Accor, „Unveil the World” (Leplezd le a világot) címmel indít kampányt az utazáshoz való visszatérés, a nyár közeledte és a szállodai pihenés ...
Indul a vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok idei megmérettetése
A hazai piacon működő felelős cégek idén is pályázhatnak az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára. A rangos szakmai elismerésben minden évben ...