Értéknövelő hasznosítás (Upcycling)

Értéknövelő újrahasznosítás során megmarad az eredeti anyag minősége, és minden alkalommal ugyanolyan vagy jobb minőségű és típusú termék állítható elő a hulladékból kikerülő hasznosított anyagból. Ilyen például az üveg újrahasznosítása, amely jelentős anyagveszteség/technológiai veszteség nélkül, az eredetileg befektetendő energia felhasználásnál kevesebb energiával képes a már használt üveghulladékból értékes másodnyersanyagot, terméket előállítani.A fogalmat, az értékcsökkentő hasznosítással együtt, először Reiner Pilz és Thornton Kay használta 1993-ban.

Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

Tesco – Több mint 40 millió forint sorsáról dönthetnek a Tesco vásárlói
Idén tavasszal kilencedik alkalommal lehetett pályázni a közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának ...
Első kézből az elmúlt év legjobb környezeti és társadalmi befektetéseiről
Az Effekteam június 11-i online workshopjának résztvevői olyan nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalási és fenntarthatósági programjait ...
Trendek és lehetőségek a virtuális önkéntesség területén
Az Effekteam legutóbbi online munkacsoport-ülésének témája a virtuális / online formában megvalósuló vállalati önkéntesség volt. A tudásmegosztás ...
A felelős vállalatok elismerése időszerűbb, mint valaha
Az Effekteam 2021-ben is meghirdeti az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját, amelyre július 26-ig pályázhatnak a vállalatok az általuk ...
Az Accor új globális kampánnyal ünnepli a szabadidős utazások és a külföldi nyaralások visszatérését
Az Accor, „Unveil the World” (Leplezd le a világot) címmel indít kampányt az utazáshoz való visszatérés, a nyár közeledte és a szállodai pihenés ...
Indul a vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok idei megmérettetése
A hazai piacon működő felelős cégek idén is pályázhatnak az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára. A rangos szakmai elismerésben minden évben ...