Italos karton hulladék
Italos kartonnal leginkább akkor találkozunk, ha tejet vagy gyümölcslevet iszunk. Ez egy társított csomagolóanyag, vagyis háromféle különböző típusú anyagból áll. Legalább 75%-ban papír alkotja, emellett műanyag és alumíniumfólia van még benne. A karton tartást ad a csomagolásnak, a műanyag megóvja a nedvességtől a terméket és elválasztja azt a kartontól valamint az alumíniumtól. Az ún. aszeptikus dobozokban található alumíniumréteg megvédi a terméket az oxigéntől és lehetővé teszi, hogy a termék hűtés nélkül is eltartható legyen.
Mi legyen a kiürült italos kartonnal?
Gyűjtsük szelektíven!Az italos karton dobozok újrahasznosíthatóak, ezért gyűjtsük szelektíven azokat. A válogatás technológiájától függően, vagy a papír-vagy a műanyag hulladékkal együtt gyűjtik. Előbbire példa Budapest, utóbbira pedig a vidéki városok többsége. A gyűjtőedényeken általában megtalálható ezzel kapcsolatban az információ, ha nem, érdeklődjünk a helyi közszolgáltatónál. A dobozokat mielőtt kidobnánk tapossuk laposra, hogy minél több doboz férjen a gyűjtőbe.
Mi lesz az italos kartonból?Az italos kartonok újrahasznosítása energiaigényes és speciális eszközöket kíván, mert a három réteget el kell egymástól választani. A folyamat során pépesítik a felaprított dobozokat, és az áztatás során a három alkotó elválik egymástól. A kartont papírgyárakban hasznosítják újra, és készítenek belőle papírárukat, a műanyag és fém részt általában energetikailag hasznosítják, vagy anyagában használják fel. Olyan feldolgozási mód is létezik, melynél a három réteget nem választják el egymástól, hanem a felaprított dobozokból préseléssel táblákat állítanak elő.
Az italos kartonok újrahasznosításának aránya évről-évre nő itthon, 2004-ben még csak 2 %-át hasznosították újra, 2015-ben 22%-át. De van még mit behoznunk az uniós tagországokhoz képest, Belgiumban például több mint 70% -os az újrahasznosítási arány. Ennek alapfeltétele a szelektív gyűjtés.
Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!
Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.
A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.
A Mercure listát készített az Európa legnépszerűbb városaiban található autentikus Fedezd fel a helyit! („Discover Local”) élményekről, a kiemelt ...
Május 20-án, a IX. Bihari Táj Napján a látogatók a Kis-Sárrét természeti értékeivel ismerkedhetnek meg.
Ha elakadok az életemben, kimegyek a természetbe, nemcsak azért mert a legjobb akkumulátorom, hanem mert mindig megmutatja az utat, a legpontosabb ...
Második évadával érkezik az Accor A vendéglátás szíve kampánya és podcastja, amely a turisztikai ágazatot népszerűsítve osztja meg munkatársai ...
A hotelszakmával foglalkozó, októberben induló podcast – az azonos nevű európai iparági platform része – a vendéglátásban dolgozók történeteit ...