Környezetvédelmi termékdíj

A kiterjesztett gyártói felelősség elvének gazdasági, pénzügyi oszlopa. Az 1995-ben hozott környezetvédelmi termékdíj célja, hogy bizonyos meghatározott termékek előállítása, felhasználása során keletkező esetleges környezeti károk elhárítására, csökkentésére pénzügyi forrást biztosítson. A törvény meghatározza azokat a termékcsoportokat, melyek után termékdíjat kell fizetni. Ezek többek között akkumulátorok, csomagolóanyagok, egyéb kőolajtermékek, elektromos, elektronikai termékek, gumiabroncsok, reklámhordozó papír. A termékdíjból befolyó adóbevétel egy részéből az állam a hulladékok gyűjtésének és hasznosításának részfinanszírozását látja el, ezzel támogatva a hulladékok minél magasabb arányú gyűjtését, a hasznosítás gazdaságosságát.

Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!


Olyan korban élünk, amikor egyéni, közösségi és nemzetközi szinten is aktív cselekvésre és összefogásra van szükség annak érdekében, hogy élhetőbb, fenntarthatóbb világot adjunk át gyermekeinknek, unokáinknak. Ezért összehangoltabbá kell tennünk az üzleti és a társadalmi érdekeket, erőteljesebben kell fókuszálnunk az edukációra, a társadalmi szemléletformálásra, így a környezettudatos gondolkodásmód erősítésére is.

A HOLNAPUTÁN rendszere ebben kíván Partner lenni: Tudáscentrumként, tájékozódási pontként és kommunikációs felületként nyújt díjmentes publikációs lehetőségeket a felelősen gondolkodók számára. A Holnapután részletesebb bemutatása ezen az aloldal érhető el.

A csimpánzok eszközhasználatának és a technológia fejlődésének kapcsolata
Kutatók 25 csimpánzkölyök felcseperedését figyelték meg a mára már elterjedt, mozgás által aktivált kamerák bevetésével a Kongó-medencében. A ...
Ők lettek a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyertesei
Idén is kihirdették a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyerteseit. A közel 150 beérkezett pályamunka közül összesen 10-et ...
Újabb elismerések a SPAR Magyarországnak a környezet megóvásáért és a közösségért végzett munkáért
A környezeti fenntarthatóságba való befektetés, a társadalmi ügyekben való részvétel, a rászorulók és a hazai vállalkozások támogatása és a vásárlók ...
Change = Chance, avagy változás, mint esély
Tippek egy zöldebb élethez Következzen néhány “zöld” lépés, melyeket pénztárcától függetlenül bárki megtehet.
A vállalati felelősség 4 arca – Izgalmas témák kerültek terítékre az Effekteam idei konferenciáján
A koronavírus-járvány nyomán kialakult válság új, innovatív megoldások keresésére ösztönözte a vállalatokat az alkalmazottaikhoz fűződő viszonyukban, ...
Eljön a csomagolásmentes boltok kora?
Tapasztalhatjuk, hogy hazánkban is egyre több csomagolásmentes üzlet nyitja meg kapuit, nincs ez másképp az EU többi országában sem. Nemrégiben ...