A Vodafone Magyarország Alapítvány az Országos Mentőszolgálattal együttműködésben indította el idén januárban az ingyenes ÉletMentő applikációt, hogy elősegítse a gyorsabb és hatékonyabb segélyhívást. Flakstad Emőkét, az alapítvány főtitkárát kérdeztük a mobilalkalmazásról, amely az Effekt 2030 Díj idei pályázatán első helyezést ért el az Esélyteremtő üzlet kategóriában.
Az ÉletMentő applikáció bevezetése hogyan illeszkedik a Vodafone társadalmi felelősségvállalási stratégiájába? Telekommunikációs szolgáltatóként miért érzi fontosnak a vállalat, hogy tegyen az egészségügy támogatásáért, a betegellátás minőségének javításáért?
A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos, hogy olyan kezdeményezéseket karoljon fel, melyek célja, hogy a technológiát a közjó szolgálatába állítsák. Ilyen, sokak életét meghatározó újítás valósult meg a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködése révén, mely az okostelefon-használati tendenciákat figyelembe véve nemcsak gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást a bajbajutottak számára, de számos egyéb kiegészítő funkcióval is rendelkezik, melyek szintén hasznosak lehetnek a hétköznapokban. Az ÉletMentő applikációval egy olyan innovatív megoldást vezettünk be Magyarországon, amely a teljes társadalom számára hasznos, hiszen a legkritikusabb pillanatokban nyújt segítséget.
Az eddigi tapasztalatok alapján mennyire sikeres az alkalmazás?
Az ÉletMentő létjogosultságát mi sem mutatja jobban, mint hogy az elmúlt fél évben közel fél millióan töltötték le az applikációt, és jelenleg is az egyik legnépszerűbb ingyenes, egészségügyi alkalmazás a különböző áruházakban.
A koronavírus-járvány hogyan hatott az alkalmazás fejlesztésére és használatára? Most, a második hullám idején miben tudja leginkább segíteni az applikáció az egészségügy működését, a betegek ellátását?
A januári indulás óta három frissítést is végrehajtottunk az applikációban. A fejlesztések során a felhasználói visszajelzések alapján finomra hangoltuk az alkalmazást és újabb funkciót építettünk be.
Kifejezetten a koronavírus-járvány következményeként került lefejlesztésre az a funkció, melynek révén az ÉletMentő – az ún. push üzeneteknek vagy értesítéseknek köszönhetően – el tudja küldeni a legfrissebb létfontosságú információkat azoknak, akik letöltötték az alkalmazást. A másik újítás a koronavírus-információ gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára.
Az applikáció egyik nagy előnye, hogy tárolja az előre feltöltött egészségügyi adatokat, melyeket segélyhívás esetén a mentők rendelkezésére bocsát, így a fontos tudnivalók azonnal elérhetővé válnak. Az alkalmazás hívásai ugyanúgy „klasszikus” segélyhívások, de már a hívás fogadásakor rendelkezésre áll és a monitoron megjelenik egy digitális adatcsomag is. Ezt a diszpécser azonnal látja, így értékes perceket tud megtakarítani a mentési művelet során. A pontos helymeghatározásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat a beteghez való kiérkezés is, ami különösen nagy segítség abban a helyzetben, amikor például a bajbajutott eszméletét veszti a segélyhívást követően. Mindkét funkció életet menthet akár egy koronavírussal fertőzött, súlyos állapotban lévő beteg esetében is.
A projektről készült esettanulmány megtalálható esettanulmány-gyűjteményünkben.
Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!
2006-os megalakulásunk óta a vállalati felelősségvállalás iránt elkötelezett szakemberek egyik legelismertebb platformjaként dolgozunk azon, hogy a felelősen gondolkodó gazdasági szereplők valódi társadalmi és környezeti hatással bíró kezdeményezéseken keresztül, fenntartható módon teremtsenek értéket a közösségek számára.