Sokan úgy gondolják, és ezt én is tapasztalom, hogy azzal hogy a blogger ír egy blog bejegyzést, mindent megtett azért, hogy eljusson az olvasókhoz. De ez nem így van!
Egy blogbejegyzésnek hosszú útja lehet, ami függ attól, hogy milyen közösségi felületeken van jelen a blogger, és azokat hogyan használja.
1. Megírod a blog bejegyzésedet a blog felületeden, és időzíted.
- Amennyiben ingyenes felületen használod, és ha teheted ajánld a bejegyzésedet.
2. Ha használsz Pinterest-et akkor készítesz hozzá egy képet, mondjuk a Canva képszerkesztő programban
- A Canva programot ha előfizeted, akkor minden közösségi felületre tudja optimalizálni az adott képet.
3. A privát Facebook oldaladon megosztod a linket, és írsz hozzá pár sort, hogy aki látja a bejegyzésedet, is értse miről fog olvasni.
- Ne csak a linket tedd ki, hanem mesélj is róla!
4. Kiposztolod a blogod oldalán is a linket, szintén mesélsz arról miről olvashatnak a bejegyzés alatt.
- Aki utál sokat írni, használja a leadet, mert végül is az is összefoglalja azt amiről szól a bejegyzés. Erről itt olvashattok többet: klik
5. Ha van saját Facebook csoportod kiposztolod oda is.
6. LinkedIn oldalra is kiteszed.
- Sokan nem használják, pedig nagyon hasznos, - már nem csak azoknak, akik tudnak angolul - hanem mert nagyon újságíró, publicista megtalálható, és lehet több embert is érdekel, ha a témád nem csak a tiniknek szól
7. Megosztod a linket + lead-et olyan zárt csoportokban, ahol érdekes lehet a téma.
- Nem azt mondom minden csoportba oszd meg, és egy idő után letiltsanak az emberek, hanem olyanokba, ahol tényleg van közösségi élet, kaphatsz visszajelzést. Ami fontos, ha gyerekekről írsz, ne tedd be autós csoportba a bejegyzésedet!
8. Posztold ki az Instagramra is a kész képpel együtt.
- Ha nincsen 10 ezres követő bázisod, akkor használd a linktree oldalt, és küld a követőidet a bioba! De erről a következő bejegyzésben lesz szó!
9. Készíts az Instagram bejegyzésedhez storyt!
- Például: éppen görgeted a blogod oldalát kis videó.
10. Amennyiben van, aki feliratkozott követő a hírleveledre, akkor itt az alkalom, hogy írj nekik hírlevelet!
Bonusz, ha ingyenes blogmotort használsz (blog.hu, cafeblog.hu) ha kiemelik és még többen olvassák a bejegyzésedet.
Miért írd alá a blog bejegyzésedet?
Rengetegszer mondtam, hogy ha kikerülsz címlapra, akkor van olyan olvasó, aki akkor lát téged először és lehet utoljára, mert nem a blogod neve marad meg neki, hanem az, amiről írtál - hiszen azért kattintott.
Viszont (!) ha aláírod, akkor figyeld meg, hogy a kommentelők a neveden fognak szólítani, és lehet hetekkel később eszébe fog jutni a blog bejegyzésed címe, - ha általános címeket adsz - akkor a neved is be fog ugrani.
Magyarországon nem annyira, de külföldön rengetegen használják, mert ez szimpatikus az olvasóknak, mert ez olyan érzést kelt, hogy az tényleg neki szól / neki írták!
Írd alá a bejegyzéseidet, és promotáld magad, vagyis tedd ki a közösségi platformok elérhetőségét, és add meg a lehetőséget hogy legyen egy saját közösséged, akik téged követnek!
Ne feledd te nem újságíró vagy, hanem blogger!