Az Air France és az Air France-KLM igazgatói tanácsa döntött az Air France A380-as gépeinek cseréjéről, amik helyére 10 Airbus A350-900 érkezik.
Míg a KLM már régóta dolgozik hosszútávú flottájának racionalizálásán - ami így idővel kizárólag Boeing 777 és 787 gépekből fog állni - a mostani döntés az Air France-KLM flottájának egyszerűsítését szolgálja.
A vásárlás 38-ra növeli majd az A350-es gépek számát az Air France flottaállományában, beleszámolva azt a 3 újat is, amiket már korábban átadtak a társaságnak. A beruházásnak köszönhetően egyébként 2023-ra 116 hosszútávú gép lesz a társaság szolgálatában, amik kizárólag négy típusból, Airbus A330-ból, A350-ből, Boeing 787-ből és 777-ből állnak majd. A beruházásoknak köszönhetően mind a KLM, mind az Air France rugalmasabban és gazdaságosabban fog majd működni, hiszen mindössze háromféle képesítésre, az Airbus A330/A350-hez, a Boeing 787-hez, valamint Boeing 777-hez előírt vizsgákra lesz szükségük a pilótáknak.
Az új-generációs gépek az Airbus A380-asok helyére érkeznek, amiket így 2022 decemberéig nyugdíjaznak. A csere egyébként az Airbus A340-esek érkezését is elősegíti, amik 2021 első negyedévétől állnak majd szolgálatba.
Az Airbus A350-900 egy testben ötvözi a gazdasági hatékonyságot és a környezetkímélő működést, hiszen az előző generációhoz képest 25%-kal kevesebb üzemanyag szükséges üzemeltetéséhez – ami így 2,5 litert jelent egy utasra és egy kilométerre vetítve – de a zajszennyezésük is 40%-kal alacsonyabb. A gépek belül csendes és tágas kabinokkal, wifivel és újgenerációs utas-szórakoztató rendszerrel vannak felszerelve a minél nagyobb kényelem érdekében.
„Az Air France flottájának racionalizálása és egyszerűsítése elengedhetetlen a gazdasági és működési hatékonyság fenntartásához. Az Airbus európai szakértelmének köszönhetően az A350-900 minden téren kimagasló teljesítményt nyújt. Boldog vagyok, hogy e gépek flottánk gyöngyszemeiként járulnak majd hozzá versenyképességünkhöz” – mondta el Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport elnök-vezérigazgatója.
„Az Airbus A350 az ügyfélelégedettség, a mindennapi működés és az ökológiai lábnyom csökkentésének terén is kimagaslóan teljesített tesztjeinken. Az évente több mint egymilliárd eurós befektetés a legfőbb lépésünk flottánk szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében, amit 2030-ra a felére kívánunk csökkenteni” – tette hozzá Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója.
Az Air France-KLM-ről
Az erős európai bázissal rendelkező globális óriásvállalat, az Air France-KLM csoport fő tevékenységi területei a személy- és teherszállítás és a repüléstechnikai karbantartás. Az Air France-KLM az Európából induló nemzetközi légiforgalom vezető vállalatcsoportja. 2018-ban, a csoport öt légitársaságának – az Air France-nak, a KLM Holland Királyi Légitársaságnak, a Joonnak, a Transavia-nak és a HOP!Air France-nak köszönhetően 116 országban összesen 314 desztinációra repíti ügyfeleit. Az Air France-KLM 548 repülőgépével 2017-ben 101.4 millió utast szállított. A vállalatcsoport közel 2300 napi járatot üzemeltet, elsősorban a Paris-Charles de Gaulle és az Amsterdam-Schiphol repülőterekről. Az Air France-KLM Flying Blue hűségprogramja Európában vezető szerepet tölt be, több mint 15 millió taggal. Az Air France-KLM és partnerei, a Delta Air Lines és az Alitalia több mint 270 napi járatot üzemeltet a legnagyobb transzatlanti légitársasági szövetségként. Az Air France-KLM szintén tagja a 19 légitársaságból álló SkyTeam szövetségnek, amely több mint 14.500 napi járatot indít 175 ország több mint 1.150 úticéljára.