Erős mezőnyben nyerte el tavaly a Mindenki társadalma kategóriában induló Coca-Cola Magyarország az Effekt 2030 Díjat. Csoma Tímeát, a vállalat külső kommunikációs specialistáját egyebek mellett arról kérdeztük, minek volt köszönhető a siker, és milyen impulzust adott a programnak az elismerés.
Sokat gondolkodtatok azon tavaly, hogy melyik kategóriában induljatok, vagy egyértelmű volt a választás?
Az #énjövőm programunk középpontjában az élethosszig tartó tanulás és a társadalmi esélyegyenlőség megteremtése állnak, így egyértelmű volt, hogy a Mindenki társadalma kategóriában nevezünk, hiszen ez pontosan erről szól. Felelős működésünk megköveteli, hogy reagáljunk a minket körülvevő közösségek igényeire és szükségleteire, pontosan ezért hoztuk létre 2017-ben az #énjövőm programot, amely ingyenes, személyes és online képzéseinken keresztül segít a 18-30 év közötti fiataloknak megtalálni a helyüket a munka világában. Közvetve bár, de a gazdasági fejlődés szintén a program céljai közé sorolható, hiszen a munkakeresők képzése által a munkanélküliség visszaszorításáért is teszünk. A környezetvédelem, a fenntarthatóságra való nevelés és a szemléletformálás szintén fontos törekvésünk a program során. Nagy gondot fordítunk rá, hogy minden általunk felhasznált eszköz környezetbarát, lebomló anyagból készüljön, a képzések helyszínein termelt hulladékot szelektíven gyűjtsük és visszajuttassuk a körforgásba, és erre a természetesen a képzéseken túl is biztatjuk a résztvevőinket.
Mit szóltatok a győzelemhez, számítottatok rá?
Rendkívül büszkék vagyunk erre a díjra, és nagyon kellemes meglepetésként ért minket az elismerés, mert olyan pályázatok mellett indultunk, amelyek közül több már hosszabb ideje, több résztvevő bevonásával, vagy esetleg több helyszínen működik, mint az #énjövőm programunk. Ennek ellenére úgy látjuk – és ebben erősített meg minket a díj is – hogy sikerült megmutatnunk, mitől egyedülálló és mitől igazán értékes a programunk, miért van rá szükség ma Magyarországon.
Milyen impulzust adott az, hogy elsők lettetek?
Az Effekt 2030 Díj volt az első, amit a program az elmúlt három év során kapott, és bár azóta már több díjat, köztük nemzetközi elismerést is nyertünk, ez hatalmas lendületet adott nekünk, és máig nagyon büszkék vagyunk rá. A program szempontjából ráadásul a legjobb időszakban érkezett, hiszen megerősített minket a céljainkban, és utána még nagyobb lelkesedéssel vághattunk bele az előttünk álló képzések, események szervezésébe. Részben ennek köszönhetően, tavaly év végén kiemelkedően eredményes félévet zártunk. Ugyan a pályázat ideje alatt ez még csak egy távolabbi cél volt, nem sokkal utána, az elmúlt év végére sikerült teljesítenünk a program 2020-as célkitűzését, 8 000 résztvevő bevonását, és mostanra már jóval 9 000 fő fölött járunk. Ez a Coca-Cola HBC cégcsoport szintjén is kiemelkedő eredmény, de nem csak nekünk fontos, hanem a partnereinknek is: annak a több mint 20 szakképzett trénernek, a velünk együtt dolgozó alapítványok munkatársainak, akik a képzések megszervezésében segítenek nekünk, hiszen ezáltal ők is megerősítést, biztatást kapnak a munkájukhoz.
Mit tanácsoltok az idei pályázóknak, mire figyeljenek a pályázat során?
Érdemes minden olyan eredményt, sikersztorit megosztani, amiről úgy gondolják, hogy szépen tükrözi a munkájukat, tűnjön az bármilyen apróságnak. Mi a képzéseink mérhető eredményei mellett, mint például a megszervezett események, a partnereink és a résztvevőink száma, olyan anyagokkal is kiegészítettük a pályázatunkat, mint egy-egy résztvevő egyéni sikertörténete vagy a trénereink beszámolója, hiszen a számokon túl ezek azok, amelyek igazán megmutatják a program esszenciáját.
A pályázatokat július 30-án éjfélig lehet benyújtani. A pályázati kiírás és minden egyéb pályázati információ a https://effekteam.hu/effekt2030/ linken érhető el.
Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!
2006-os megalakulásunk óta a vállalati felelősségvállalás iránt elkötelezett szakemberek egyik legelismertebb platformjaként dolgozunk azon, hogy a felelősen gondolkodó gazdasági szereplők valódi társadalmi és környezeti hatással bíró kezdeményezéseken keresztül, fenntartható módon teremtsenek értéket a közösségek számára.