Az Accor csatlakozik az ENSZ Global Tourism Plastics Initiative programjához, és 2022 végéig összes szállodájában kivonja a vendégélményből az egyszer használatos műanyagból készült eszközöket. Ezzel csökkenti a környezetterhelést, hozzájárulva az óceánok és a természet műanyagszennyezése elleni küzdelemhez. Mindez jelentős előrelépés a nemzetközi szállodaiparnak, illetve az Accor csoportnak, amely évek óta komolyan tesz a fenntarthatóság érdekében.
Az Accor csatlakozik az ENSZ Global Tourism Plastics Initiative programjához, és 2022 végéig összes szállodájában kivonja a vendégélményből az egyszer használatos műanyagból készült eszközöket. Ezzel csökkenti a környezetterhelést, hozzájárulva az óceánok és a természet műanyagszennyezése elleni küzdelemhez. Mindez jelentős előrelépés a nemzetközi szállodaiparnak, illetve az Accor csoportnak, amely évek óta komolyan tesz a fenntarthatóság érdekében.
„Tisztában vagyunk, milyen meghatározó hatást gyakorlunk a bolygónkra, és felelősséget érzünk azért, hogy kézzelfogható előnyöket nyújtsunk munkatársainknak, vendégeinknek, beszállítóinknak, partnereinknek és helyi közösségeinknek – nyilatkozta Sébastien Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója. – A tudatosság és a társadalmi felelősség mozgat mindenkit, aki tesz azért, hogy jobb polgár legyen."
Az Accor évente 120 millió vendéget fogad, és több mint 200 millió fogást szolgál fel. Felelős vállalati polgárként 25 éve fenntartható fejlődést támogató programja alapján dolgozik. A már korábbi elkötelezettség részeként szinte teljesen megszüntette például a műanyag szívószálak, keverők és fülpiszkálók használatát. A jelenlegi vállalás az alábbi újdonságokat tartalmazza:
- A műanyag személyes piperecikkek és poharak elhagyása 2020 végéig
- Az összes ezen felüli egyszer használatos műanyageszköz megszüntetése a szobákban, közös terekben, éttermekben és szabadidős szolgáltatásokban (medencék, fitnesztermek) 2022 végéig
Az egyszer használatos műanyagok, például a műanyag szívószálak, fülpiszkálók, kávékeverők, plasztikpoharak és vizespalackok, műanyag táskák és zacskók, csomagolás (élelmiszernek vagy üdvözlő termékeknek), az elvihető ételek csomagolása és evőeszközei, műanyag ajándékok és üdvözlő termékek (például piperecikkek, papucsok, tollak), plasztik kulcskártyák.
Minden egyes termékre az Accor csoport összes szállodája számára olyan releváns helyettesítőket javasolnak, amelyek figyelembe veszik annak élettartamát a környezeti teljesítmény javítása érdekében.
A szállodák már most is tesznek azért, hogy csökkentsék az évente több mint 200 millió egyszer használatos műanyageszköz használatát, és fenntartható alternatívákkal már eddig is hatékony megoldásokat vezettek be:
- Az Accor 94%-a teljesen mellőzi a szívószálak, fülpiszkálók és keverők használatát. A hátralévő 6% (főleg Kínában) 2020 március végéig követi a példát.
- Az ibis szállodák 89%-a (2087 hotel) adagolókat használ a kozmetikai szereknél, például samponoknál. Az Accor ibis családi szállodái Latin-Amerikában még idén követni fogják a kezdeményezést.
- A Fairmont új építési és felújítási szabványokat használ, a vendégszobákat például víztisztító csapokkal szerelik fel, mellőzve a palackozott vizet.
- A csoport új márkája, a a vendégek igényeihez igazítva létrehozott Greet DNS-ének része a műanyagmentesség. A reggelizéshez egyáltalán nem használ eldobható műanyagot, és újrahasználható edényeket vezetett be a vajhoz és a lekvárhoz. Emellett a szobákban és a szálloda további területein sincs eldobható műanyag. Az Accor idén Európában tíz új Greet szállodát tervez nyitni.
- Számos Accor szálloda – például a Novotel Paris les Halles, a Novotel Yangon Max Myanmar, a Sofitel Bogota, számos szálloda Bali és Lombok területein Indonéziában, illetve az ibis Styles Sao Paulo Anhem – egyedi döntésekkel segíti az egyszer használatos műanyagoktól mentes cél elérését.
Az Accor egyik fő célja – a környezeti hatás csökkentése és a műanyag-alternatívák népszerűsítése mellett – a globális közgondolkodás pozitív megváltoztatása a 3R logikával: Reduce (csökkenteni), Re-use (újrahasználni), Recycle (újrahasznosítani). A csoport központja koordninálja a legjobb példák alkalmazását, a szállodák pedig elindítják a saját helyi kezdeményezéseiket.
Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) és a World Tourism Organization által az Ellen MacArthur Alapítvánnyal együttműködésben vezetett Global Tourism Plastics Initiative kijelölte a műanyagszemét és szennyezés elleni harc útját. Kormányzatok és vállalatok – mint az Accor – működnek együtt az ambiciózus célok eléréséért. Közösen tesznek a szükségtelen műanyagok használata ellen, megoldásokat fejlesztenek a biztonságos újrahasznosításra annak érdekében, hogy ami szükséges, tartsuk benn a gazdaságban, de kívül a környezeten. 2019 szeptemberében az Accor Hollandia tette meg az első lépéseket az International Tourism Plastic Pledge aláírásával, ezzel elindítva a Global Tourism Plastics Initiative aláírásához vezető folyamatot.
„A műanyagszennyezés az egyik legfontosabb környezeti kihívás. A turizmusnak fontos szerepe van abban, hogy megoldást találjunk rá – mondta Ligia Noronha, az ENSZ Környezetvédelmi Programjának gazdasági divízióvezetője. „A Global Tourism Plastics Initiative a turitzmus szereplőit támogatja abban, hogy megszüntetéssel, újrahasznosítással, visszaforgatással csökkentsék a műanyagszennyezést.”
„Erőfeszítéseink nem állnak meg itt. Természetünkből adódóan innovatív csoportként folyamatosan keressük azokat a területeket, ahol csökkenthetjük a környezetünkre gyakorolt globális hatást, miközben segítjük a helyi közösségeket az egészségesebb, fenntarthatóbb jövő építésében – tette hozzá Sébastien Bazin. – Világszerte büszkék vagyunk eltökélt munkatársainkra, akik osztoznak meggyőződésünkben, hogy a világot jobb hellyé tegyük a vendégeink számára, amikor velünk utaznak – és akkor is, amikor nem.”
Kövess minket a facebookon is, likeold oldalunkat!
Az Accor a világ vezető szállodaipari csoportja, egyedi és tartalmas élményeket kínál csaknem 5100 szállodájában és 10 000 vendéglátóhelyen a világ 110 országában. A csoport az iparág egyik legváltozatosabb és legintegráltabb vendéglátó ökoszisztémájával rendelkezik, amely luxus- és prémiummárkákat, középkategóriás és economy kínálatot, egyedi életmódkoncepciókat, szórakoztató egységeket, éjszakai szórakozóhelyeket, éttermeket bárokat, magánrezidenciákat, megosztott szálláshelyeket, concierge-szolgáltatásokat, közösségi munkahelyeket és még sok mást foglal magában. A páratlan márkaportfólióval rendelkező Accor világszerte mintegy 260 000 munkatársat foglalkoztat. A jutalmak, a szolgálatások és az élmények széles választékát a mindennapokban kínáló ALL – Accor Live Limitless átfogó hűségprogramjának előnyeit több mint 68 millió tag élvezi.
A csoport a Planet 21 – Acting here, az Accor Solidarity, a RiiSE és az ALL Heartist Fund kezdeményezéseken keresztül, az üzleti etika, a felelős turizmus, a környezeti fenntarthatóság, a közösségi szerepvállalás, a sokszínűség és a befogadás révén ösztönzi a pozitív cselekvést.
Az 1967-ben alapított, franciaországi központú Accor SA elérhető az Euronext párizsi tőzsdén (ISIN kód: FR0000120404) és az OTC piacon is (kód: ACRFY) az Egyesült Államokban. További információért látogasson el az accor.com oldalra, vagy kövesse a csoportot Twitteren, Facebookon, Linkedinen és Instagramon.